Palvelutalo Satakieli

Kun ihminen ei sairauden tai vamman vuoksi selviydy ilman apua, Lappeenrannassa sijaitseva Palvelutalo Satakieli tarjoaa turvallisen kodin ja yksilöllisen avun. Satakielen asumis- ja tukipalvelut ovat kaiken ikäisille vaikeavammaisille neurologista sairautta sairastaville aikuisille. Palvelutalo Satakieli on yksi Neuroliiton palvelutaloista.

Satakielen henkilökunta koostuu lähi-, perus- ja sairaanhoitajista, sosionomista, avustajista, päivätoiminnanohjaajista, laitoshuoltajista, kiinteistönhoitajasta sekä toimintaterapeuteista.

Palveluja monipuolisesti

Pitkäaikaisen palveluasumisen lisäksi Satakielen keskeisiä toimintamuotoja ovat toimintaterapia, päivätoiminta ja henkilökohtainen apu. Satakielessä apu on lähellä, mutta asukkaita myös kannustetaan omatoimisuuteen, itsenäisyyteen ja oman elämän hallintaan.

Vammaispalvelulain ja -asetuksen mukaisia palveluja tuottavan Satakielen asumispalvelut luokitellaan tehostetuksi palveluasumiseksi.